Kommunikation, PR, grafik og frivilligrekruttering

    Når man er stolt af noget, skal omverden vide det! Både for at invitere andre med, vække eventuelle støtters interesse eller blot få lokalområdets øjne op for det arbejde, der lægges. Her kan pressen, sociale medier, plakater osv. være en del af vejen.

    Logo

    Design og skabeloner

    I Ungdommens Røde Kors følger vi bestemte retningslinjer ift. farver, skrifttyper og layout, når vi laver grafik til tryk og web. 

    Lav dine egne plakater, flyers og diplomer
    Materialebanken er et online redskab, som du kan bruge til at opsætte plakater, flyers og diplomer til din aktivitet. Når du bruger Materialebanken sikrer vi, at dine materialer får et look, der stemmer overens med Ungdommens Røde Kors’ grafiske profil.

    Vi har lavet skabelonen - du vælger billede, skriver teksten og danner en pdf, som du kan printe eller sende til tryk.

    Sociale medier og presse

    Sociale medier og pressen er vigtige værktøjer, når du ønsker at engagere folk i din sag eller aktivitet. Her finder du guides til:

    Rekruttering af frivillige

    Nye folk er altid et behov, når man driver frivillige aktiviteter. Vi har derfor lavet en guide til rekruttering af frivillige med tips og gode råd til at skrive et godt frivilligopslag på frivilligjob.dk.

    Du kan også bruge disse skabeloner, hvor du nemt kan tilpasse teksten til din aktivitet:


    Er du frivillig i Ungdommens Røde Kors? Så lav din mail-signatur med denne skabelon.

    Kontakt kommunikations-
    afdelingen på sekretariatet, hvis du har spørgsmål
    webred@urkmail.dk